Sinds vele jaren wordt de INTERNATIE verreden op de klassieke “Acht van Reningelst”.

Deze wedstrijd is reeds vele jaren een begrip voor de wielerliefhebber, dit jaar leiden echter op kermisDONDERDAG 27 juli 2017 alle wegen weer naar het mekka van de wielersport, Reningelst dorp, waar om 13.30 uur voor clublokaal café Sint-Joris het startschot wordt geheven en maar liefst 13 maal rond de kerktoren wordt gekoerst over een afstand van 12,2 kilometer (in totaal 159 kilometer). Een flinke dosis wind in de vlakten, veel vals plat en twee flinke bulten ter hoogte van de Kasteelmolen en d’Hoogte, dit zijn de gemaakte ingrediënten voor onze 43ste Internatie.

Dit jaar hebben we opnieuw een verzekerde deelname van de beste Belgische ploegen Elites zonder contract en Beloften en enkele buitenlandse ploegen.

Ook duimen we opnieuw dit jaar voor de renner uit ons eigen dorp : Stephen Orbie.

Deze koersen, de Internatie en de Trofee van Vlaanderen, vormen opnieuw de draaischijf van onze dorpskermis : het klassieke parcours mag dan ook dit jaar weer meer bieden dan de doorsnee kermiskoers, het blijft in elk geval een echte kermiskoers in de letterlijke zin van het woord : het hele dorp is in feest en dat geeft aan deze wielerwedstrijden opnieuw een bijzonder cachet, het moet uitmonden in een volksfeest rondom de kerktoren!

VIP ARRANGEMENTEN

Vip-pakketten worden dit jaar opnieuw aangeboden. Het aanbod bestaat vanaf 10.30 uur in OC Roökop uit ontvangst met glaasje en buffet van zeevruchten, een warm hoofdgerecht en daarna een dessert met koffie. Enkele busjes brengen dan de vips tijdens de wedstrijd op enkele mooie plekjes van de “Acht van Reningelst”. Deze hoogdag middenin de kermisweek wordt afgesloten met een receptie aangeboden door het stadsbestuur van Poperinge.

Inschrijving kan ook individueel voor dit vip-arrangement (80 euro) via info@wielerclubbergdal.be of 0476 92 56 73. Het zou ons enorm verheugen u en uw relaties binnenkort op de TROFEE VAN VLAANDEREN te mogen verwelkomen.