RENINGELST, DORP IN VERSNELLING, HEET U WELKOM OP DE UITZONDERLIJKE WIELERDRIEDAAGSE

Al is er geen sport omgeven met zoveel heroïek en sterke verhalen, de wielersport blijft in de eerste plaats een volkse sport. Met ons zeer bescheiden team willen we ons dan ook als wielerclub verder onderscheiden. In deze moderne tijd waarin het verregaand egoïsme en individualisme de bovenhand haalt, willen we een duidelijk signaal geven. We willen de mensen nog eens samen verzameld zien rond de lokale kerktoren. Er bestaat toch vandaag nog altijd zoiets als vriendschap en solidariteit. Maar kan zoiets nog vandaag? Zonder heiliger te willen zijn dan de paus, durven we met het voltallige bestuur daarop volmondig positief antwoorden! Klinkt dat misschien in je oren als naïef of idealistisch of “niet meer van deze tijd”? Dat zou misschien voor sommigen wel kunnen …, maar daarom is het toch de moeite waard om er met onze gedrevenheid en zelfvoldoening ten volle voor te gaan! In elk geval willen we weer drie parels op onze – reeds briljanten – kroon plaatsen.

Kon. Wielerclub Bergdal, dat volgend jaar haar zeventigste jarig bestaan viert, dankt hierbij nogmaals alle aanwezigen voor hun blijken van steun en sympathie tijdens de clubmaaltijd op 12 februari ll. Hou 11 februari 2018 al vrij in jullie agenda om terug te kunnen genieten van een overheerlijke maaltijd.

Dit jaar wordt opnieuw de zomerkermis in Reningelst, het dorp in versnelling, geblokletterd met een uitzonderlijke wielerdriedaagse op 25-26 en 27 juli met o.a. de Internatie voor Elites zonder contract en Beloften. de Beker van België-manche voor Junioren en als starter een gezinsfietszoektocht .